IHMISSUHTEET:

 

1. Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana?

- Nojoo. Ja onneks pari vanhaakin jääny roikkuun. Tän vuoden aikana on tullut jotenkin paljon uutta näkökulmaa ja arvostusta kauan elämässä olleisiin tyyppeihin. Hienoja jälleenkohtaamisia.

 

2. Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt?

- Joo! Onneks oonkin. Sen takia varmaan saanu uusia tovereitakin. Oon vähän laajentanut eri reviirille. Oon myös muuttanu takasin Orivedelle. Jos sen oisin tienny viis vuotta sitten nii oisin varmaa hypänny jostain aika korkeelta. Sit ollaan hankittu lapsi. Oon myös kirjottanu määrätietosemmin kun varmaan ikinä! Oon tehny aika paljon kaikkee uutta ja uusvanhaa tänä vuonna.

 

3. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana?

- Kyyl, ja naimisissaki ollu. Uskokaa tai älkää.

 

4. Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta?

- No tottakai toi Viiman pulpahtaminen maailmaan oli parasta, kaikessa brutaaliudessaan. Paljon onnentunteita on herättänyt myös alan vaihto. Hienoja luontokokemuksia ja itsensä löytämistä.

 

5. Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana?

- En mä oikein harrasta riitelyä. Erimielisyyksiä on ollu, vaikka tosi vähän niitäkin.

 

6. Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana?

- Niin ne väittää. Ite tosin oon sitä mieltä, että sama tonttu mä oon ku aina ennenkin. Vähän ehkä eri paketissa.

 

7. Oletko lihonnut?

- En oo varma. Tuskin paljoo ainakaan kun ei oo tarvinu hankkia uusia vaatteita. Lihakset vaan kasvanu niimmaan perkeleesti!

 

8. Oletko saanut porttikieltoa minnekään tämän vuoden aikana?

- Pitäsköhä äkkiä mennä hankkimaan, kun ei ainakaan tuu mieleen. Tässä asiassa oon ehkä muuttunu ku en jatkuvasti oo lentämässä baareista ulos.

 

9. Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana?

- En oo varmaan koskaan ollu!

 

10. Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana?

- Oon! Tommosen kompassin kämmenselkään niin en ainakaan mee hukkaan. Vähän oon korvaakin venytelly aikani kuluks.

 

 

TURHANPÄIVÄINEN ÄLYKKYYS:

 

1. Kuka oli paras uusi tuttavuus?

- Vimpula tottakai!

 

3. Synnyttikö kukaan läheisesi?

- No yks semmonen vaimo tekas meille yhen semmosen pikkuihmisen.

 

4. Kuoliko kukaan läheisesi?

- Eihän mulla ole läheisiä.

 

5. Missä maissa kävit?

- Latviassa ja Virossa ja Ruottissa ja melkein vahingossa ajettiin Venäjälle. Lasketaanks Teisko? Unissani mä seikkailen paljon Amsterdamissa. Sinne varmaan pitäis mennä uudestaan, mutta tänä vuonna tuskin enään kerkiän. Josko sitten ens vuosikatsaukseen 2018 voisin sanoo et käytiin sielläkin.

 

6. Mitä haluaisit vuodelta 2018 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2017?

- No mutta mullahan onnistuu kaikki. Paitsi sikspäkin voisin ottaa ja yhen talon. Ja vitun ison pakastimen!

 

7. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2011?

- Eiköhän se ole se 2.10 nyt kuitenkin. Sitä ei paree unohtaa.

 

8. Vuoden suurin saavutuksesi?

- Lopetin hoitsuilun! Oon puhunu siitä vuosikaudet ja viimein tein sen. Ja aiettä, kyllä maar tuntuu hyvältä. Uudet tuulet kutittelee lempeesti kuviteltuja selkäkarvoja.

 

9. ...ja suurin epäonnistuminen?

- Ei kai täs mitää suurempia epäonnistumisia ole ollu. Kai niilläkin joku merkitys on. Okei no se harmittaa että koitettiin kasvattaa kessua Koivuniemessä, mutta se vähän epäonnistu. Ens vuonna uus yritys.

 

11. Mikä oli paras asia, jonka ostit?

- Musta tuntuu että kaikki parhaat asiat oon saanu jostain! Ei tuu mielee mitää yksittäistä ostosta. No jos jotain täytyy sanoo niin vauvan turvaistuin on ollu aika käytännöllinen.

 

12. Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta?

- KIITOSkiitosKIITOSta vaan kaikille jotka kokee jääneensä ilman!

 

13. Kenen käyttäytyminen aiheutti ahdistusta?

- Mustikan kun se yritti hiippailla pihalle salamyhkäsesti äsken. Vaikka tuskimpa se kauheen kauas menis vaikka ois onnistunutkin.

 

14. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?

- Varmaan kaikkeen turmiolliseen. Vuokraan ja bensaan? Löytötexin vihkoihin ja kirppikseltä ostettuihin kaikenmaailman ryysyihi. Tupakkiin. Ja kyl mulle vielä kaljakin maistuu, ei hätää.

 

15. Mistä innostuit eniten?

- Seikkailemisesta! Uudesta urasta! Tulevaisuudesta!

 

16. Vuoden 2017 ihmiset?

- En mä rupee nimeemään ketään. Millä tavalla vuoden ihmiset? Mulle vai? Miks tähän ei saa laittaa kissoja? Niin paljon kysymyksiä mutta vähän vastauksia.

 

17. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi?

- Tähän aikaan vuodesta mä oon aina vähän vaisu ja melankolinen. Mutta nyt oon ollu tässä tilanteessa sen verran monta kertaa, että luotan siihen että täältä vielä noustaan.

 

18. Lihavampi vai laihempi?

- Tätä kaiketi kysyttiin jo. Miks se ny niin kiinnostelee?

 

19. Rikkaampi vai köyhempi?

- Köyhempi terveisin opiskelija. Mutta aikalailla yhtä paljon käteen jää. Täällä maalla kun ei ole niin paljoa houkuttimia kun tuolla kaupungissa.

 

20. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän?

- Oon pyrkiny tekeen kaikkee sitä niin ei tarvis sitten itkee tämmösiin galluppeihin.

 

21. ...entä vähemmän?

- Sama vastaus kun edelliseeen.

 

22. Miten vietit joulun?

- Ekaa kertaa kokonaan vapailla! Oli aika outoo. Aatto oltiin kotona, joulupäivä mun porukoilla ja tapsuna mentiin sitten vaimon kotikonnuille.

 

23. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mitä se olisi?

- Jos muuttaisin niin saattaisin olla aika erilaisessa tilanteessa nyt. En haluu muuttaa mitään. Enkä ehkä uskaltaiskaaan. Tämä hyvä.

 

24. Rakastuitko vuonna 2017?
- Joo.

 

25. Kuinka monta yhden illan juttua sinulla oli?

- Ei yhtää!

 

26. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit?

- Mitähä noita ny ois. The Joulukalenteri ny ainaki. Sit me katottiin tota Modern familyä.

 

27. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan?

- Ei mitään uutta taivaan alla.

 

28. Mikä oli paras lukemasi kirja?

- Kaikki lässynlää itsehoito-oppaat. Otavan Värikasvio. Sit sain yhen aika mielenkiintosen joululahjaks, mutta sitä en oo vielä lukenu kokonaa.

 

29. ...entä musiikillinen löytö?

- En tiä mut Viima tykkää Popedasta. Erityisesti Matkalla Alabamaan on sen suosikki. Mä oon kuunnellu varmaan eniten Trilluminatia ja Negatiivisten nuorten Kellokosken prinsessaa.

 

30. Mitä halusit ja sait?

- Unelman mitä seurata! Voin sanoo että se tekee tämmöselle unelmattomalle tyypille aika paljon. Elämä maistuu aika paljon paremmalta kun on joku juttu mitä kohti ihan oikeesti ja palavasti haluu pyrkiä.

 

31. Mitä halusit, muttet saanut?

- En viitti sanoo ku saan ne kuitenkin ens vuonna.

 

32. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi?

- Enemmän kuin hunajaa! Salaisuus! Muumit rivieralla!

 

33. Mitä teit syntymäpäivänäsi?

- Olin lähössä Siguldasta kotiappäi. Bussissa semmonen ärsytttävä täti anto mulle lahjaks muovikassillisen ilmaisesitteitä. Olin ihan kiitollinen.

 

34. Ketä kaipasit?

- Mitä sitä turhia kaipailemaan.

 

35. Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi?

- Lakkakääpä <3

 

 

MUUTA:

 

 

1. Kuinka monta ihmistä olet suudellut vuoden aikana?

- Yhtä mutta aika monta kertaa!

 

2. Oletko joutunut tappeluun?

- Aina välillä pitää vähän päästellä paineita nyrkkeilyn ja painiskelun merkeissä.

 

3. Oletko tehnyt mitään luvatonta vuoden aikana?

- Voe tokkiinsa. Haluisin tavata sen ihmisen joka ei ois tehny. Sitäpaitsi pieni jännitys piristää.

 

4. Oletko juonut "perseitä"?

- Joo. Se on ollu hauskaa.

 

5. Oletko tehnyt jotain, mitä olet katunut kauan jälkeenpäin?

- En mä oikeestaan oo katunu mitään. Paitsi sillon kun join ne tän vuoden ainoot yberperseet niin kaduin vähän niitä paria viimestä Jallua. Mutta ei nekään mua enään kaduta. Loppu hyvin kaikki hyvin.

 

IMG-20160731-WA0018.jpg